OGÓLNE WARUNKI UMOWY (OWH)

https://fanbaseshop.pl - obowiązuje od tej daty: 2025-03-21

Preambuła

Witamy na naszej stronie internetowej! Dziękujemy za zaufanie i dokonanie zakupu!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, korzystania ze strony internetowej, poszczególnych produktów, procesu zakupu lub chcesz omówić z nami swoje indywidualne potrzeby, skontaktuj się z naszymi pracownikami, korzystając z podanych danych kontaktowych!

Impressum: dane Dostawcy Usługi (Sprzedawcy, Firmy)

Nazwa : Fanbase Kft.

Siedziba : Węgry 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. piętro. Drzwi 24

Adres do korespondencji : Węgry 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7 piętro. Drzwi 24

Adres sklepu, punktu odbioru : Węgry 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. magazyn

Organ rejestrujący : Sąd Rejestrowy w Debreczynie

Numer rejestracyjny firmy : 09-09-032723

Numer podatkowy : 29202342-2-09 (HU29202342)

Przedstawiciel : Sándor Barta

Adres e-mail : info@fanbaseshop.pl

Strona internetowa : https://fanbaseshop.pl

Szczegóły dostawcy hostingu

Nazwa : Rackforest Ltd.

Siedziba główna : 1132 Budapeszt, ul. Victora Hugo 11, 5. piętro. B05001.

Kontakt : +36 1 211 0044 info@rackforest.com

Strona internetowa : https://rackforest.com/

Koncepcje

Towary : zawarte w ofercie Serwisu i przeznaczone do sprzedaży na Stronie:

Towary zawierające elementy cyfrowe : towary ruchome, które zawierają treści cyfrowe lub usługę cyfrową lub są z nimi połączone w taki sposób, że towary te nie mogłyby spełniać swoich funkcji w przypadku braku danych treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.

Treść cyfrowa : dane wytworzone lub dostarczone w formie cyfrowej

Strony : Sprzedający i Kupujący wspólnie

Konsument : osoba fizyczna działająca poza zakresem swojej działalności gospodarczej, handlowej lub zawodowej

Umowa konsumencka : umowa, w której jedną ze stron jest konsument

Funkcjonalność : zdolność dobra zawierającego elementy cyfrowe, treści cyfrowe lub usługę cyfrową do wykonywania funkcji odpowiednich do jego przeznaczenia.

Producent : producent Towarów, w przypadku Towarów importowanych importer, który wprowadza Towary na terytorium Unii Europejskiej, a także każda osoba, która przedstawia się jako producent poprzez wskazanie nazwy, znaku towarowego lub innego znaku wyróżniającego Towary.

Interoperacyjność : zdolność dobra, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zawierającej elementy cyfrowe do współdziałania ze sprzętem i oprogramowaniem innym niż te, z którymi ten sam typ dobra, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jest zwykle używany.

Zgodność : zdolność dobra, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zawierającej elementy cyfrowe do współdziałania, bez konieczności modyfikacji, ze sprzętem lub oprogramowaniem, z którym powszechnie korzysta się w przypadku towarów, treści cyfrowych lub usług cyfrowych tego samego typu.

Strona internetowa : niniejsza strona internetowa, za pośrednictwem której zawierana jest umowa

Umowa : Umowa kupna i sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedającym i Kupującym za pośrednictwem Strony internetowej i poczty elektronicznej.

Nośnik danych trwały : każde urządzenie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie danych kierowanych do niego osobiście, w sposób umożliwiający dostęp do nich w przyszłości przez okres odpowiedni do celu, w jakim dane te są przechowywane, oraz wyświetlanie przechowywanych danych w niezmienionej formie.

Urządzenie umożliwiające komunikację między stronami znajdującymi się na odległość : urządzenie nadające się do składania oświadczeń umownych w przypadku nieobecności stron – w celu zawarcia umowy. Do środków tych zalicza się w szczególności: drukowany formularz z adresem lub bez adresu, zwykły list, reklamę z formularzem zamówienia opublikowaną w czasopiśmie prasowym, katalog, telefon, faks i urządzenie umożliwiające dostęp do Internetu.

Umowa zawierana na odległość : umowa konsumencka zawarta w ramach systemu sprzedaży na odległość, służącego świadczeniu usług lub dostarczaniu towarów objętych umową, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, zgodnie z którą strony umowy, w celu zawarcia umowy, wykorzystują wyłącznie środek porozumiewania się na odległość.

Przedsiębiorca : osoba działająca w ramach swojego zawodu, samodzielnego zajęcia lub działalności gospodarczej

Kupujący/Ty : osoba zawierająca umowę poprzez złożenie oferty zakupu za pośrednictwem Strony internetowej.

Gwarancja : W przypadku umów zawieranych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą (zwanych dalej: umową konsumencką) zgodnie z Kodeksem cywilnym,

  1. gwarancja wykonania umowy, którą przedsiębiorstwo dobrowolnie podejmuje w celu należytego wykonania umowy oprócz lub w przypadku braku ciążącego na nim obowiązku prawnego, oraz
  2. obowiązkowa gwarancja oparta na prawie

Cena zakupu : kwota zapłacona za Towary i dostarczenie treści cyfrowych.

Odpowiednie przepisy

Umowa podlega przepisom prawa węgierskiego, a w szczególności mają zastosowanie następujące przepisy:

Zakres i akceptacja OWU

Treść umowy zawartej między nami określają niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej: OWH) oraz postanowienia stosownych, wiążących przepisów prawa. W związku z tym niniejsze Ogólne Warunki Handlowe określają prawa i obowiązki Państwa i nasze, warunki zawarcia umowy, terminy dostawy, warunki dostawy i płatności, zasady odpowiedzialności oraz warunki korzystania z prawa odstąpienia od umowy.

Informacje techniczne niezbędne do korzystania ze Strony Internetowej, które nie zostały zawarte w niniejszym Regulaminie, znajdują się w innych informacjach dostępnych na Stronie Internetowej.

Przed złożeniem zamówienia prosimy o zapoznanie się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

E-faktura

Nasza firma powstała w 2007 roku. Ustawa, artykuł 175. korzysta z faktury elektronicznej zgodnie z Akceptując niniejsze Warunki Ogólne wyrażasz zgodę na stosowanie fakturowania elektronicznego.

Postępowanie w przypadku błędnej ceny

Za ceny wyraźnie nieprawidłowo wyświetlane uważa się:

W przypadku podania błędnej ceny Sprzedawca oferuje możliwość zakupu Towarów po cenie rzeczywistej, na podstawie której Kupujący może podjąć decyzję, czy zamówić Towary po cenie rzeczywistej, czy też nie skorzystać z tej opcji, w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Stronami.

Rozpatrywanie skarg i środki prawne

Konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi, gwarancji na produkt lub rękojmi za wady Towarów lub sprzeciw wobec usunięcia naruszenia jego praw lub interesów (skarga konsumencka zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów) dotyczącą zachowania, działalności lub zaniechania Sprzedawcy lub osoby działającej w interesie lub na rzecz Sprzedawcy bezpośrednio związanego z dystrybucją lub sprzedażą Towarów konsumentom, za pośrednictwem następujących danych kontaktowych i metod:

Roszczenia z tytułu gwarancji konsumenckiej, rękojmi za wady produktu lub gwarancji nie są realizowane przez Sprzedawcę, lecz przez Fgytv. zasad rozpatrywania skarg konsumentów, lecz zobowiązany jest do ich rozpatrywania według odrębnych przepisów.

Konsumentem jest Fgytv. Skargę, stanowiącą sprzeciw wobec usunięcia naruszenia indywidualnego prawa lub interesu, związanego z zachowaniem, działalnością lub zaniechaniem przedsiębiorstwa albo osoby działającej w interesie lub na rzecz przedsiębiorstwa bezpośrednio związanego z dystrybucją lub sprzedażą towarów konsumentom, można złożyć przedsiębiorstwu ustnie lub pisemnie - z wyjątkiem roszczeń z tytułu rękojmi, gwarancji na produkt lub rękojmi.

Spółka jest zobowiązana niezwłocznie rozpatrzyć skargę ustną i w razie konieczności ją naprawić . Jeżeli konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji lub nie jest możliwe niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji, przedsiębiorca jest obowiązany niezwłocznie sporządzić protokół reklamacji i zająć w jej sprawie stanowisko, a w przypadku reklamacji ustnej złożonej osobiście – przekazać jej odpis konsumentowi na miejscu, a w przypadku reklamacji ustnej złożonej telefonicznie lub za pośrednictwem innych środków komunikacji elektronicznej – przesłać ją konsumentowi najpóźniej w terminie 30 dni – zgodnie z przepisami dotyczącymi odpowiedzi na reklamację pisemną – jednocześnie z odpowiedzią merytoryczną. Protokół skargi musi zawierać następujące informacje:

  1. imię i nazwisko oraz adres konsumenta,
  2. miejsce, czas i sposób złożenia reklamacji,
  3. szczegółowy opis reklamacji konsumenta, wykaz dokumentów, zapisów i innych dowodów przedstawionych przez konsumenta,
  4. oświadczenie przedsiębiorcy o jego stanowisku w sprawie reklamacji konsumenta, jeżeli możliwe jest niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji,
  5. podpis osoby sporządzającej protokół oraz – z wyjątkiem skargi złożonej ustnie telefonicznie lub za pośrednictwem innych środków komunikacji elektronicznej – konsumenta,
  6. miejsce i czas sporządzenia protokołu,
  7. w przypadku skargi złożonej ustnie, telefonicznie lub za pośrednictwem innych środków komunikacji elektronicznej – unikalny numer identyfikacyjny skargi.

Przedsiębiorstwo jest zobowiązane odpowiedzieć na pisemną reklamację w formie pisemnej i podjąć uzasadnione działania w celu jej rozpatrzenia w terminie trzydziestu dni od jej otrzymania , chyba że bezpośrednio obowiązujący akt prawny Unii Europejskiej stanowi inaczej. Spółka ma obowiązek uzasadnić swoje stanowisko w sprawie odrzucenia reklamacji. W przypadku odrzucenia reklamacji przedsiębiorca jest zobowiązany poinformować konsumenta na piśmie, do którego organu lub instytucji mediacyjnej może wszcząć postępowanie w sprawie swojej reklamacji, w zależności od jej charakteru. Informacje muszą również zawierać siedzibę, dane kontaktowe, numer telefonu i adres internetowy, a także adres pocztowy właściwego organu lub organu mediacyjnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu konsumenta. Sprzedawca nie złożył ogólnego oświadczenia o poddaniu się.

Jeżeli potencjalny spór konsumencki pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem nie zostanie rozwiązany w drodze negocjacji, Konsumentowi przysługują następujące środki prawne:

Procedura ochrony konsumenta

Istnieje możliwość złożenia skargi do organu ochrony konsumentów. Jeżeli konsument zauważy naruszenie jego praw konsumenckich, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania konsumenta. Po rozpatrzeniu skargi organ podejmuje decyzję o prowadzeniu postępowania w sprawie ochrony konsumentów. Organami pierwszej instancji zajmującymi się ochroną konsumentów są urzędy stołeczne i powiatowe właściwe ze względu na miejsce zamieszkania konsumenta, ich dane kontaktowe można znaleźć tutaj:

Biuro Urzędu Metropolitalnego w Budapeszcie Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Adres pocztowy: 6001 Kecskemét, P.O. Box. 189.
E-mail: mistazgovedelem@bfkh.gov.hu
​​Numer telefonu: (1) 450-2598
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Jurysdykcja: Obszar metropolitalny Budapesztu
Wydział Ochrony Konsumentów Urzędu Powiatowego Peszt
Adres: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
Adres pocztowy: 6001 Kecskemét, P.O. Box. 189.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 1 459 4843
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Jurysdykcja: powiat Peszt
Biuro Rządowe Powiatu Bács-Kiskun, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Adres pocztowy: 6001 Kecskemét, P.O. Box. 189.
E-mail: mistaztovedelem@bacs.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 76 795 710
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: powiat Bács-Kiskun
Biuro Rządowe Powiatu Baranya, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Adres pocztowy: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
E-mail: mistazgtovedelem@baranya.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 72 795 398
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Baranya
Biuro Rządowe Powiatu Békés, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Adres pocztowy: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
​​Numer telefonu: +36 66 546 150
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: Powiat Békés
Urząd Rządowy Powiatu Borsod-Abaúj-Zemplén Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
E-mail: mistazgtovedelem@borsod.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 46 795 779
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Jurysdykcja: Powiat Borsod-Abaúj-Zemplén
Biuro Rządowe Powiatu Csongrád-Csanád Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 6722 Szeged
, Rákóczi tér 1. Adres pocztowy: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
E-mail: mistazgtovedelem@csongrad.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 62 680 532
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Csongrád-Csanád
Biuro Rządowe Powiatu Fejér Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
​​Numer telefonu: +36 22 501 751
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Fejér
Biuro Rządowe Powiatu Győr-Moson-Sopron, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 9022 Győr, Türr István Street. 7.
E-mail: győrztóvedelem@gyor.gov.hu
​​Numer telefonu: +36 96 795 950
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: powiat Győr-Moson-Sopron
Biuro Rządowe Powiatu Hajdú-Bihar Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
Adres pocztowy: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
E-mail: mistazgovedelem@hajdu.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 52 533 924
Faks: 06 52 504 105
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Hajdú-Bihar
Biuro Rządowe Powiatu Heves, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Adres pocztowy: 3301 Eger, Pf. 216.
E-mail: fogyved@heves.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 (36) 515-469
Faks: 06 (36) 516-040
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: Powiat Heves
Biuro Rządowe Powiatu Jász-Nagykun-Szolnok Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
​​Numer telefonu: 56/795-165
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Jurysdykcja: powiat Jász-Nagykun-Szolnok
Biuro Rządowe Powiatu Komárom-Esztergom Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
E-mail: mistazgovedelem.meff@komarom.gov.hu
​​Numer telefonu: (34) 309-303
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Jurysdykcja: Powiat Komárom-Esztergom
Biuro Rządowe Powiatu Nógrád Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 32 511 116
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: Powiat Nógrád
Biuro Rządowe Powiatu Somogy Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
E-mail: mistazgovedelem@somogy.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 82 510 868
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Somogy
Urząd Rządowy Powiatu Szabolcs-Szatmár-Bereg Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Adres pocztowy: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
E-mail: mistazgovedelem@szabolcs.gov.hu
​​Numer telefonu: 06 42 500 694
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Jurysdykcja: powiat Szabolcs-Szatmár-Bereg
Biuro Rządowe Powiatu Tolna Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
E-mail: mistazgovedelem@tolna.gov.hu
​​Numer telefonu: (74) 795-384
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: Powiat Tolna
Biuro Rządowe Powiatu Vas Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Adres pocztowy: 9702 Szombathely, Pf. 24.
E-mail: mistazgovedelem@vas.gov.hu
​​Numer telefonu: +36/70-705-1435
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurysdykcja: powiat Vas
Biuro Rządowe Powiatu Veszprém Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Adres pocztowy: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
E-mail: mistazgovedelem@veszprem.gov.hu
​​Numer telefonu: +36 88 550 510
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: Powiat Veszprém
Biuro Rządowe Powiatu Zala, Departament Ochrony Konsumentów
Adres: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Adres pocztowy: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
E-mail: mistazgovedelem.zala@zala.gov.hu
​​Numer telefonu: +36 92 510 530
Strona internetowa: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jurysdykcja: Powiat Zala

Postępowanie sądowe

Klientowi przysługuje prawo dochodzenia swoich roszczeń wynikających ze sporu konsumenckiego przed sądem w postępowaniu cywilnym zgodnie z ustawą V z 2013 r. Kodeks cywilny i ustawą CXXX z 2016 r. Kodeks postępowania cywilnego. zgodnie z przepisami prawa.

Procedura komisji pojednawczej

W przypadku odrzucenia Twojej skargi konsumenckiej, masz prawo zwrócić się do Komisji Rozjemczej właściwej dla Twojego miejsca zamieszkania lub pobytu albo do Komisji, którą wskazałeś we wniosku. Warunkiem wszczęcia postępowania przed komisją mediacyjną jest podjęcie przez konsumenta próby rozwiązania sporu bezpośrednio z przedsiębiorcą.

Organ mediacyjny – chyba że konsument zażąda osobistego przesłuchania – przeprowadza przesłuchanie online, bez osobistej obecności, za pośrednictwem urządzenia elektronicznego, zapewniającego jednocześnie transmisję dźwięku i obrazu (dalej: przesłuchanie online).

Przedsiębiorstwo ma obowiązek współdziałania w postępowaniu przed komisją pojednawczą, a w ramach tego postępowania jesteśmy zobowiązani przesłać naszą odpowiedź do komisji pojednawczej w terminie, na wezwanie komisji pojednawczej. Z wyłączeniem zastosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE, przedsiębiorca jest obowiązany zapewnić udział w rozprawie osoby upoważnionej do zawarcia ugody. Pełnomocnik spółki do zawarcia ugody musi uczestniczyć w rozprawie online w formie online. Jeżeli konsument zażąda osobistego przesłuchania, przedstawiciel przedsiębiorcy upoważniony do zawarcia ugody musi przynajmniej uczestniczyć w przesłuchaniu online.

Więcej informacji na temat komisji pojednawczych można znaleźć tutaj: https://www.bekeltetes.hu


Dane kontaktowe właściwych terytorialnie organów pojednawczych:

Siedziba Izby Rozjemczej w Budapeszcie
: Budapeszt
Obszar jurysdykcji: Budapeszt

Kontakt:
Adres: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Wyd. I. 111.
Adres pocztowy: 1253 Budapeszt, P.O. Box:10.
Numer telefonu: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Strona internetowa: bekeltet.bkik.hu
Siedziba zarządu okręgu Baranya
: Pécs
Obszar jurysdykcji: okręg Baranya, okręg Somogy, okręg Tolna

Dane kontaktowe:
Adres: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Numer telefonu: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Strona internetowa: baranyabekeltetes.hu
Rada pojednawcza okręgu Borsod-Abaúj-Zemplén
Siedziba: Miszkolc
Obszar jurysdykcji: okręgi Borsod-Abaúj-Zemplén, okręg Heves, okręg Nógrád

Dane kontaktowe:
Adres: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Numer telefonu: 06-46-501-090, 06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Strona internetowa: bekeltetes.borsodmegye.hu
Rada pojednawcza okręgu Csongrád-Csanád
Siedziba: Szeged
Obszar jurysdykcji: okręg Békés, okręg Bács-Kiskun, okręg Csongrád-Csanád

Kontakt:
Adres: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Numer telefonu: 06-62/549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Strona internetowa: bekeltetes-csongrad.hu
Siedziba zarządu okręgu Fejér
: Székesfehérvár
Obszar jurysdykcji: okręg Fejér, okręg Komárom-Esztergom, okręg Veszprém

Dane kontaktowe:
Adres: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6.
Numer telefonu: 06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Strona internetowa: www.bekeltetesfejer.hu
Rada ds. pojednania powiatu Győr-Moson-Sopron
Siedziba: Győr
Obszar jurysdykcji: powiat Győr-Moson-Sopron, powiat Vas, powiat Zala

Dane kontaktowe:
Adres: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Numer telefonu: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Strona internetowa: bekeltetesgyor.hu
Rada ds. pojednania powiatu Hajdú-Bihar
Siedziba: Debreczyn
Obszar jurysdykcji: powiaty Jász-Nagykun-Szolnok, powiat Hajdú-Bihar, powiat Szabolcs-Szatmár-Bereg

Dane kontaktowe:
Adres: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Numer telefonu: 06-52-500-710, +36 52 500 745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Strona internetowa: hbmbekeltetes.hu
Siedziba zarządu pojednawczego powiatu Peszt
: Budapeszt
Obszar jurysdykcji: powiat Peszt

Dane kontaktowe:
Adres: 1055 Budapeszt, Balassi Bálint u. 25.IV/2.
Numer telefonu: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Strona internetowa:
panaszrendezes.hu

Procedura Rady Pojednawczej dla osób niebędących konsumentami

Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumentów konsumentem jest organizacja obywatelska, osoba prawna wyznaniowa, wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa działająca w celach niezwiązanych z jej samodzielnym wykonywaniem zawodu i działalnością gospodarczą, która nabywa, zamawia, otrzymuje, używa, wykorzystuje towary lub jest odbiorcą komunikatów handlowych lub ofert związanych z towarami, i jest uznawana za konsumenta w kontekście postępowania przed Radą Pojednawczą.

Sąd Arbitrażowy jest uprawniony do weryfikacji i badania istnienia jakości konsumenckiej. Zasady postępowania są regulowane przez regulamin sporządzony przez Komisję Rozjemczą.

Inne recenzje

Korzystanie ze strony internetowej

Zakup nie wymaga rejestracji.

Wybór produktu

Klikając na kategorie produktów na stronie internetowej, możesz wybrać interesującą Cię rodzinę produktów, a w jej obrębie poszczególne Towary. Klikając na każdy Produkt, zobaczysz jego zdjęcie, numer artykułu, opis i cenę. Dokonując zakupu musisz zapłacić cenę podaną na stronie internetowej.

Dodaj do koszyka

Po wybraniu produktu możesz kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, aby umieścić dowolną liczbę produktów w koszyku, bez zobowiązania do zakupu lub zapłaty, ponieważ umieszczenie produktu w koszyku nie stanowi oferty.

Zalecamy dodanie Towarów do koszyka, nawet jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz kupić Towary, ponieważ dzięki temu będziesz mógł zobaczyć jednym kliknięciem, które Towary wybrałeś w danym momencie, i będziesz mógł je obejrzeć i porównać na jednym ekranie. Zawartość Koszyka może być dowolnie modyfikowana aż do momentu sfinalizowania zamówienia - do momentu naciśnięcia przycisku "Finalizuj zamówienie" - możesz usuwać dowolne Towary z Koszyka, dodawać nowe Towary do Koszyka lub zmieniać żądaną ilość.

Po umieszczeniu wybranego produktu w koszyku, pojawi się osobne okno z tekstem „Produkt dodany do koszyka”. Jeśli nie chcesz wybierać więcej produktów, kliknij przycisk „Przejdź do koszyka”! Jeśli chcesz ponownie obejrzeć wybrany Produkt lub dodać inny Produkt do koszyka, kliknij przycisk „Powrót do Produktu”!

Wyświetl koszyk

Podczas korzystania ze strony internetowej możesz w każdej chwili sprawdzić zawartość swojego koszyka, klikając ikonę „Wyświetl koszyk” znajdującą się na górze strony. Tutaj masz możliwość usunięcia wybranego Towaru z koszyka lub zmiany ilości Towaru. Po dokonaniu modyfikacji w systemie zostaną wyświetlone informacje odpowiadające zmienionym przez Ciebie danym, łącznie z ceną Towarów dodanych do koszyka.
Jeśli nie chcesz wybierać dodatkowych produktów i dodawać ich do koszyka, możesz kontynuować zakupy, klikając przycisk „Przejdź do kasy”.

Wprowadź dane klienta

Po kliknięciu przycisku „Przejdź do kasy” wyświetlona zostanie zawartość koszyka oraz całkowita cena zakupu, którą należy zapłacić w przypadku zakupu wybranych przez Ciebie Towarów. W polu „Sposoby dostawy” musisz wskazać, czy chcesz odebrać zamówione Towary osobiście (odbiór osobisty), czy chcesz skorzystać z dostawy. W przypadku dostawy system wskazuje opłatę za dostawę, którą należy uiścić przy składaniu zamówienia.

W polu tekstowym „Szczegóły zamówienia” możesz wpisać swoje pełne imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu. System automatycznie zapisuje dane wprowadzone w polu tekstowym „Szczegóły zamówienia” w polu tekstowym „Metody dostawy”. Jeśli chcesz, aby Twoje zamówienie zostało wysłane na inny adres, kliknij przycisk „Podaj inny adres wysyłki”. W polu tekstowym „Uwaga dotycząca zamówienia dla administratora” możesz wpisać wszelkie dodatkowe informacje.

Przegląd zamówienia

Po wypełnieniu powyższych pól tekstowych możesz kontynuować proces składania zamówienia klikając przycisk „Przejdź do następnego kroku” lub możesz usunąć/skorygować dotychczas wprowadzone dane klikając przycisk „Edytuj”. Możesz powrócić do zawartości koszyka klikając przycisk „Edytuj koszyk”. Po kliknięciu przycisku „Zapisz” zostaniesz przeniesiony na stronę „Metody płatności”. Tutaj możesz zobaczyć podsumowanie wcześniej podanych danych, obejmujących zawartość koszyka, dane użytkownika, dane dotyczące rozliczeń i wysyłki, a także kwotę do zapłaty (danych tych nie możesz zmienić, chyba że klikniesz przycisk „Edytuj”).

Finalizowanie zamówienia (sporządzanie wyceny)

Jeśli jesteś pewien, że zawartość koszyka odpowiada Towarom, które chcesz zamówić i że Twoje dane są poprawne, możesz dokończyć składanie zamówienia klikając przycisk „ Zamów ”. Informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty zawarcia umowy przez Sprzedawcę. W przypadku zamówień podlegających niniejszym Ogólnym Warunkom Handlowym, jesteś uważany za oferenta.

Naciskając przycisk „ Zamówienie ” wyraźnie potwierdzasz , że Twoja oferta zostanie uznana za złożoną i że Twoje oświadczenie – jeżeli zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę zgodnie z niniejszymi OWH – pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie potwierdzić Kupującemu otrzymanie zamówienia drogą elektroniczną. Jeżeli potwierdzenie to nie zostanie otrzymane przez Klienta w przewidywanym terminie, zależnym od charakteru usługi, jednak nie później niż 48 godzin od daty wysłania zamówienia przez Klienta, Klient jest zwolniony z obowiązku złożenia oferty lub zobowiązania umownego.

Przetwarzanie zamówień, zawieranie umów

Zamówienia są przetwarzane w dwóch etapach. Możesz złożyć zamówienie w dowolnym momencie. Najpierw otrzymasz automatyczne potwierdzenie swojego zamówienia, które będzie zawierać jedynie informację o otrzymaniu zamówienia za pośrednictwem strony internetowej. Potwierdzenie to nie jest jednak równoznaczne z przyjęciem Twojej oferty. Jeżeli zauważysz, że automatyczne potwierdzenie zamówienia zawiera nieprawidłowe dane (np. imię i nazwisko, adres wysyłki, numer telefonu itp.), jesteś zobowiązany niezwłocznie poinformować nas o tym fakcie drogą mailową, podając jednocześnie prawidłowe dane. Jeżeli w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia nie otrzymasz automatycznej wiadomości e-mail z potwierdzeniem, skontaktuj się z nami, gdyż możliwe, że Twoje zamówienie nie dotarło do naszego systemu z przyczyn technicznych.

Po wysłaniu oferty Sprzedawca potwierdzi ją za pośrednictwem drugiego e-maila. Umowa zostaje zawarta w momencie, gdy e-mail z potwierdzeniem wysłany przez Sprzedawcę pojawi się w Twoim systemie pocztowym (drugie potwierdzenie, przyjęcie oferty).

Metody poboru, opłaty za pobór, metody płatności

Informacje o wysyłce i metodach płatności znajdziesz na tej stronie.

Termin realizacji

W przypadku Kupującego będącego konsumentem, chyba że Strony uzgodniły inaczej, Sprzedawca obowiązany jest udostępnić Towar Kupującemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy.

W związku z powyższym ogólny czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni od daty potwierdzenia zamówienia . Sprzedawca poda informacje o ewentualnych innych terminach dostawy (jednak nie dłuższych niż 30 dni) dla każdej metody dostawy.

W przypadku opóźnienia ze strony Sprzedawcy, Kupujący uprawniony jest do podjęcia wobec Sprzedawcy kroków prawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia V dnia 2013 r. Kodeks cywilny.

Zastrzeżenie praw, klauzula własności

Jeżeli wcześniej zamówiłeś Towary, ale nie otrzymałeś ich w trakcie dostawy (z wyłączeniem przypadków, w których skorzystałeś z prawa do odstąpienia od umowy) lub Towary zostały zwrócone Sprzedawcy w stanie niemożliwym do dostarczenia, Sprzedawca uzależni realizację zamówienia od dokonania przedpłaty ceny zakupu i kosztów wysyłki.

Sprzedawca może wstrzymać dostawę Towarów do czasu upewnienia się, że zapłata za Towary została pomyślnie dokonana przy użyciu elektronicznego rozwiązania płatniczego (w tym również w przypadku, gdy w przypadku Towarów opłacanych przelewem bankowym Kupujący przeleje cenę zakupu w walucie swojego Państwa członkowskiego, a Sprzedawca nie otrzyma pełnej kwoty ceny zakupu i opłaty za dostawę z uwagi na kurs wymiany, prowizje i koszty bankowe). Jeżeli cena Towaru nie została w całości zapłacona, Sprzedawca może wezwać Kupującego do uzupełnienia ceny zakupu.

Sprzedaż za granicą

Sprzedawca nie rozróżnia Klientów z Węgier i spoza Unii Europejskiej korzystających ze Strony internetowej. Jeżeli niniejsze Ogólne Warunki Handlowe nie stanowią inaczej, Sprzedawca zapewnia dostawę/odbiór zamówionych Towarów na terytorium Węgier.

Postanowienia niniejszych OWH stosuje się również do zakupów poza granicami Węgier, pod warunkiem że na podstawie przepisów właściwego rozporządzenia kupującym w rozumieniu niniejszego punktu jest konsument, który jest obywatelem państwa członkowskiego lub ma miejsce zamieszkania w państwie członkowskim lub spółka, która ma miejsce prowadzenia działalności w państwie członkowskim i nabywa towary lub korzysta z usług na terenie Unii Europejskiej wyłącznie do użytku końcowego lub działa z takim zamiarem. Konsumentem jest osoba fizyczna, która działa w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością handlową, przemysłową, rzemieślniczą lub zawodową.

Językiem komunikacji i zakupu jest przede wszystkim język węgierski. Sprzedawca nie jest zobowiązany do komunikowania się z Kupującym w języku państwa członkowskiego Kupującego.

Sprzedawca nie jest zobowiązany do przestrzegania jakichkolwiek wymogów pozaumownych, takich jak wymogi dotyczące etykietowania lub wymogi sektorowe określone w prawie krajowym państwa członkowskiego Kupującego w odniesieniu do odpowiednich Towarów, ani do informowania Kupującego o takich wymogach.

Jeżeli nie wskazano inaczej, Sprzedawca stosuje węgierski podatek VAT do wszystkich Towarów.

Kupujący może wykonywać swoje prawa zgodnie z postanowieniami niniejszych OWU.

W przypadku skorzystania z rozwiązania płatności elektronicznej zapłata zostanie zrealizowana w walucie wskazanej przez Sprzedawcę,

Sprzedawca może wstrzymać dostawę Towarów do czasu upewnienia się, że zapłata ceny Towarów i opłaty za dostawę została pomyślnie i w całości dokonana przy użyciu elektronicznego rozwiązania płatniczego (w tym również w przypadku, gdy w przypadku Towarów opłacanych przelewem bankowym Kupujący dokonuje płatności ceny zakupu (opłaty za dostawę) w walucie swojego Państwa Członkowskiego, a Sprzedawca nie otrzymuje pełnej kwoty ceny zakupu z uwagi na kurs wymiany, prowizje i koszty bankowe). Jeżeli cena Towaru nie została w całości zapłacona, Sprzedawca może wezwać Kupującego do uzupełnienia ceny zakupu.

W celu dostarczenia Towarów Sprzedawca udostępnia Klientom niebędącym obywatelami Węgier takie same opcje dostawy, jakie są dostępne dla Klientów węgierskich.

Jeżeli Kupujący może zażądać dostarczenia Towarów na terytorium Węgier lub na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej zgodnie z OWH, Kupujący niebędący obywatelem Węgier może również zażądać tego za pomocą którejkolwiek ze metod dostawy określonych w OWH.

Jeżeli Kupujący może wybrać możliwość osobistego odbioru Towaru od Sprzedawcy zgodnie z Ogólnymi Warunkami Handlowymi, z tej opcji mogą skorzystać również Kupujący niebędący obywatelami Węgier.

W przeciwnym wypadku Kupujący może zażądać wysłania Towaru za granicę na własny koszt. Klienci węgierscy nie mają takiego prawa.

Sprzedawca realizuje zamówienie po zapłaceniu opłaty za wysyłkę. Jeśli Kupujący nie zapłaci opłaty za wysyłkę Sprzedawcy lub nie zorganizuje własnej wysyłki do uzgodnionego terminu, Sprzedawca rozwiąże umowę i zwróci Kupującemu przedpłaconą cenę zakupu.


Informacje dla konsumentów

Informacje o prawie odstąpienia od umowy przysługującym kupującemu będącemu konsumentem

Dla konsumentów stosuje się Kodeks cywilny. 8:1. Zgodnie z § 1 pkt 3, z prawa odstąpienia od umowy może skorzystać wyłącznie osoba fizyczna działająca poza zakresem swojego zawodu, samodzielnego zajęcia lub działalności gospodarczej, zatem osoby prawne nie mogą bez uzasadnienia skorzystać z prawa odstąpienia od umowy!

Konsument podlega przepisom rozporządzenia 45/2014. (II. 26.) Rząd. Zgodnie z art. 20 Dekretu masz prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Konsument ma prawo odstąpienia od umowy

a) W przypadku umowy sprzedaży Towarów:
aa) Towar,
b) w przypadku sprzedaży wielu Towarów, jeżeli poszczególne Towary są dostarczane w różnych terminach – ostatni dostarczony Towar,
c) w przypadku towarów składających się z wielu rzeczy lub w częściach – ostatnia dostarczona rzecz lub część,
ad) jeżeli Towary mają być regularnie dostarczane w oznaczonym czasie, pierwsze świadczenie może zostać wykonane w terminie 14 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik może skorzystać z tego prawa w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru .

Postanowienia niniejszego punktu nie naruszają prawa Konsumenta do wykonania prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym punkcie, w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru Towaru.

Jeżeli konsument złożył ofertę zawarcia umowy, ma prawo odstąpić od umowy przed jej zawarciem, co powoduje wygaśnięcie wiążącego charakteru oferty zawarcia umowy.

Jeżeli Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o terminie i innych warunkach wykonania prawa odstąpienia (w szczególności określonych w § 22 Rozporządzenia Rządowego), a także o wzorze oświadczenia zawartym w Załączniku nr 2, termin odstąpienia określony powyżej ulega przedłużeniu o 12 miesięcy. Jeżeli Sprzedawca poinformował Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, termin do odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia przekazania tej informacji.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, skorzystanie z prawa konsumenta do odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy

Konsument podlega przepisom rozporządzenia 45/2014. (II. 26.) Zgodnie z art. 20 Rozporządzenia Rządowego, możesz skorzystać ze swojego prawa, składając wyraźne oświadczenie w tym zakresie lub korzystając ze wzoru oświadczenia, który można pobrać ze strony internetowej.

Ważność oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy

Uważa się, że prawo odstąpienia od umowy zostało wykonane w terminie, jeżeli konsument wysłał swoje oświadczenie w tym terminie.

W przypadku odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy w formie pisemnej wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub rozwiązaniu umowy w terminie.

Ciężar udowodnienia, że ​​skorzystał z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z niniejszym postanowieniem, spoczywa na konsumentie.

Sprzedawca jest obowiązany potwierdzić oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy na elektronicznym nośniku danych po jego otrzymaniu.

Obowiązki Sprzedawcy w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta

Obowiązek zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę

Jeżeli konsument podlega przepisom rozporządzenia 45/2014. (II. 26.) Rząd. odstąpi od umowy zgodnie z § 22 Dekretu, Sprzedawca zwróci Konsumentowi całą kwotę zapłaconą tytułem świadczenia wzajemnego, w tym koszty poniesione w związku z wykonaniem umowy, w tym opłatę za dostawę, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia dowiedzenia się o odstąpieniu. Należy pamiętać, że postanowienie to nie ma zastosowania do dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wyborem innego środka transportu niż najtańszy standardowy środek transportu.

Sposób realizacji obowiązku zwrotu przez Sprzedawcę

45/2014. (II. 26.) Rząd. W przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy zgodnie z art. 22 Dekretu, Sprzedawca zwróci konsumentowi należną kwotę w taki sam sposób, w jaki konsument dokonał płatności. Za wyraźną zgodą Konsumenta Sprzedawca może zastosować inną formę zwrotu płatności, jednak Konsument nie może zostać obciążony w związku z tym żadnymi dodatkowymi opłatami. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie wynikające z podania przez Konsumenta nieprawidłowego i/lub niedokładnego numeru rachunku bankowego lub adresu pocztowego.

Dodatkowe koszty

Jeżeli konsument wyraźnie wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. W takim przypadku jesteśmy zobowiązani do zwrotu pieniędzy do wysokości podanych ogólnych kosztów wysyłki.

Prawo zatrzymania

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem kwoty należnej konsumentowi do chwili otrzymania przez konsumenta Towaru z powrotem lub do chwili udowodnienia ponad wszelką wątpliwość, że Towar został zwrócony; bierze się pod uwagę wcześniejszą z dwóch dat. Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych za pobraniem ani kurierem.

W przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy przez konsumenta

Zwrot towarów

Jeżeli konsument podlega przepisom rozporządzenia 45/2014. (II. 26.) Rząd. odstępuje od umowy zgodnie z § 22 Dekretu, zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie czternastu dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Towar lub przekazać go Sprzedawcy albo osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru Towaru. Zwrot uważa się za dokonany w terminie, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu.

Poniesienie bezpośrednich kosztów związanych ze zwrotem Towarów

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Zwracany Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy. Jeżeli Sprzedawca sprzedaje Towary również w lokalu przedsiębiorstwa, a konsument wykona prawo odstąpienia osobiście w lokalu przedsiębiorstwa, przysługuje mu prawo jednoczesnego zwrotu Towaru do lokalu przedsiębiorstwa. Jeżeli konsument odstąpi od umowy o świadczenie usług zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub między stronami na odległość po rozpoczęciu świadczenia, obowiązany jest zapłacić przedsiębiorcy wynagrodzenie proporcjonalne do świadczenia spełnionego do chwili zawiadomienia przedsiębiorcy o odstąpieniu. Kwota, którą ma zapłacić konsument, zostanie ustalona proporcjonalnie do całkowitej kwoty wynagrodzenia uzgodnionego w umowie, powiększonej o podatek. Jeżeli konsument udowodni, że ustalona w ten sposób kwota łączna jest nadmierna, proporcjonalną kwotę oblicza się na podstawie wartości rynkowej świadczeń spełnionych do dnia odstąpienia od umowy. Należy pamiętać, że nie przyjmujemy towarów zwracanych za pobraniem ani wysyłanych pocztą.

Odpowiedzialność konsumenta za amortyzację

Konsument ponosi odpowiedzialność za jakiekolwiek zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

Prawo odstąpienia od umowy nie może zostać wykonane w następujących przypadkach:

Sprzedawca wyraźnie zwraca uwagę na fakt, że nie mogą Państwo skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z rozporządzeniem rządowym 45/2014 (II.26.). Rozporządzenie § 29. W przypadkach, o których mowa w ust. (1):

  1. po pełnym wykonaniu usługi, jednakże jeśli umowa przewiduje dla konsumenta obowiązek zapłaty, wyjątek ten można zastosować tylko wtedy, gdy wykonanie usługi rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta i po przyjęciu przez niego do wiadomości, że utraci prawo odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania umowy przez przedsiębiorcę;
  2. w odniesieniu do Produktu lub usługi, na której cenę lub wynagrodzenie nie ma wpływu przedsiębiorstwo rynku finansowego i która podlega możliwym wahaniom w okresie określonym na wykonanie prawa odstąpienia od umowy;
  3. w przypadku Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według instrukcji konsumenta lub na jego wyraźne życzenie albo w przypadku Towarów, które zostały wyraźnie dostosowane do potrzeb konsumenta;
  4. w odniesieniu do Towarów, które ulegają zepsuciu lub mają krótki termin przydatności;
  5. w odniesieniu do Towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu po dostarczeniu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (Ostrzegamy, że w przypadku Towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu po dostarczeniu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, korzystanie z nich w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towarów powoduje utratę prawa odstąpienia od umowy.);
  6. w odniesieniu do Towarów, które ze względu na swą naturę po dostarczeniu zostają nierozłącznie zmieszane z innymi Towarami;
  7. w odniesieniu do napoju alkoholowego, którego rzeczywista wartość zależy od wahań na rynku w sposób niemożliwy do ustalenia przez przedsiębiorcę, a którego cena została uzgodniona przez strony przy zawarciu umowy sprzedaży, a umowa ta ulega wykonaniu dopiero po upływie trzydziestu dni od dnia zawarcia;
  8. w przypadku umowy handlowej, w ramach której przedsiębiorca odwiedza konsumenta na wyraźne żądanie konsumenta w celu dokonania pilnych napraw lub prac konserwacyjnych;
  9. w odniesieniu do sprzedaży i zakupu zapieczętowanych nagrań dźwiękowych lub wizualnych oraz kopii oprogramowania komputerowego, jeżeli konsument otworzył opakowanie po dostarczeniu;
  10. w odniesieniu do gazet, czasopism i wydawnictw periodycznych, z wyjątkiem umów prenumeraty;
  11. w przypadku umów zawieranych na aukcji publicznej;
  12. w przypadku umowy o świadczenie usług zakwaterowania, innych niż usługi mieszkaniowe, transportu, najmu samochodów, gastronomii lub usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli w umowie oznaczono termin lub termin wykonania usługi;
  13. w odniesieniu do treści cyfrowych dostarczanych na nośniku niematerialnym, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną uprzednią zgodą Konsumenta, który jednocześnie oświadczył, że przyjął do wiadomości, że po rozpoczęciu spełniania świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca wysłał Konsumentowi potwierdzenie odbioru.

Informacje o gwarancjach na produkty i gwarancjach zgodności towarów z umową w przypadku umów konsumenckich

Niniejsza część informacji konsumenckiej opiera się na rozporządzeniu rządowym 45/2014 (II.26.). Na podstawie upoważnienia z art. 11 (5) Dekretu Rządowego nr 45/2014 (II.26.) sporządzono z uwzględnieniem załącznika nr 3 do dekretu

Informacje dla konsumentów dotyczą wyłącznie Kupujących, którzy są uważani za konsumentów; zasady dotyczące Kupujących, którzy nie są uważani za konsumentów, zawarto w oddzielnym rozdziale.

Wymagania dotyczące wykonania umowy zgodnie z umową w przypadku umowy konsumenckiej

Wymagania dotyczące zgodności z umową w ogólności dla towarów sprzedawanych na podstawie umów konsumenckich i towarów zawierających element cyfrowy

Towary i wykonanie muszą spełniać wymagania Rozporządzenia (WE) nr 373/2021 w chwili wykonania. (VI.30.) Rząd. wymagania określone w rozporządzeniu.

Aby wykonanie umowy można było uznać za zgodne z umową, Towary będące przedmiotem umowy muszą:

  • musi być zgodny z opisem, ilością, jakością, rodzajem i funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi cechami określonymi w umowie
  • musi nadawać się do użytku określonego przez konsumenta, o którym konsument poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował
  • muszą zawierać wszystkie akcesoria, instrukcje obsługi, w tym instrukcje uruchomienia, instrukcje instalacji i wsparcie obsługi klienta, określone w umowie, oraz
  • musi dostarczyć aktualizacje określone w umowie.

Aby wykonanie umowy można było uznać za zgodne z umową - ponadto Towary będące przedmiotem umowy

  • muszą być odpowiednie do celów określonych przez prawo, normę techniczną lub, w przypadku braku normy technicznej, obowiązujący kodeks postępowania dla tego samego rodzaju Towarów
  • muszą posiadać ilość, jakość, wydajność i inne cechy, jakich Konsument może rozsądnie oczekiwać - w szczególności pod względem funkcjonalności, kompatybilności, dostępności, ciągłości i bezpieczeństwa - które są zwyczajowo stosowane w przypadku Towarów tego samego rodzaju, biorąc pod uwagę wszelkie publiczne oświadczenia Sprzedawcy, jego przedstawiciela lub innej osoby uczestniczącej w łańcuchu dystrybucji dotyczące szczególnych cech Towarów, w szczególności w reklamie lub na etykiecie
  • muszą zawierać akcesoria i instrukcje, których konsument może zasadnie oczekiwać, w tym instrukcje dotyczące opakowania i instalacji, oraz
  • musi odpowiadać charakterystyce i opisowi Towarów przedstawionych przez Spółkę jako próbka, model lub udostępnionych jako wersja próbna przed zawarciem umowy.

Towary nie muszą być zgodne z powyższym oświadczeniem publicznym, jeżeli Sprzedawca udowodni, że:

  • nie znał publicznego oświadczenia i nie musiał go znać
  • oświadczenie publiczne zostało odpowiednio skorygowane do chwili zawarcia umowy lub
  • oświadczenie publiczne nie mogło mieć wpływu na decyzję uprawnionego o zawarciu umowy.

Wadliwe wykonanie umowy sprzedaży towarów

Sprzedawca odpowiada za wykonanie wadliwe, jeżeli wada towaru wynika z nieprawidłowego zamontowania, pod warunkiem, że:

a) uruchomienie jest częścią umowy sprzedaży i zostało przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na odpowiedzialność Sprzedawcy; Lub

b) instalacja musiała zostać przeprowadzona przez Konsumenta, a niewłaściwa instalacja jest wynikiem braków w instrukcji instalacji udostępnionej przez Sprzedawcę – a w przypadku towarów zawierających elementy cyfrowe – przez dostawcę treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.

Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży towar zostanie oddany do użytkowania przez Sprzedawcę lub oddanie do użytkowania nastąpi na odpowiedzialność Sprzedawcy, świadczenie uważa się za spełnione przez Sprzedawcę z chwilą zakończenia oddania do użytkowania.

Jeżeli w przypadku towarów zawierających elementy cyfrowe umowa sprzedaży przewiduje ciągłe dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej przez czas oznaczony, Sprzedawca odpowiada za wadę towaru związanego z treściami cyfrowymi, jeżeli wada wystąpi przed upływem dwóch lat od dnia spełnienia świadczenia, a w przypadku ciągłego dostarczania przez okres nie dłuższy niż dwa lata; albo występuje, albo staje się rozpoznawalny.

Wymagania dotyczące zgodności z umową towarów zawierających elementy cyfrowe sprzedawanych na podstawie umowy konsumenckiej

W przypadku towarów zawierających elementy cyfrowe Sprzedawca musi zapewnić, że konsument zostanie powiadomiony o aktualizacjach treści cyfrowej towarów lub powiązanej z nimi usługi cyfrowej, w tym o aktualizacjach zabezpieczeń, które są niezbędne do zachowania zgodności towarów z umową, a także musi zapewnić, że konsument je otrzyma.

Sprzedawca zobowiązany jest udostępnić aktualizację w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży.

  • przewiduje jednorazową dostawę treści cyfrowych lub usługę cyfrową, których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę rodzaj i przeznaczenie towarów i elementów cyfrowych, indywidualne okoliczności oraz charakter umowy; Lub
  • Jeżeli treść cyfrowa przewiduje ciągłe dostarczanie przez określony czas, to w przypadku ciągłego dostarczania nieprzekraczającego dwóch lat, jej dostarczanie powinno trwać dwa lata od daty dostarczenia towaru.

Jeżeli Konsument nie zainstaluje udostępnionych aktualizacji w rozsądnym terminie, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę towaru, jeżeli wynika ona wyłącznie z niezainstalowania odpowiedniej aktualizacji, pod warunkiem że:

a) Sprzedawca poinformował Konsumenta o dostępności aktualizacji i skutkach niezainstalowania jej przez Konsumenta; I

b) niezainstalowanie aktualizacji przez Konsumenta lub nieprawidłowa instalacja aktualizacji przez Konsumenta nie wynika z braków w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.

Wadliwego wykonania nie można uznać za dokonane, jeżeli w chwili zawarcia umowy konsument został wyraźnie poinformowany, że określone właściwości towaru różnią się od opisanych w niniejszym dokumencie, a konsument odrębnie i wyraźnie zaakceptował tę różnicę w chwili zawarcia umowy sprzedaży.

Wymagania dotyczące wykonania umowy w przypadku sprzedaży treści cyfrowych sprzedawanych na podstawie umowy konsumenckiej

Sprzedawca udostępnia lub dostarcza konsumentowi treść cyfrową. Jeżeli strony nie uzgodniły inaczej, Sprzedawca jest zobowiązany przekazać Konsumentowi treść cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy.

Usługę uznaje się za świadczoną z chwilą dostarczenia treści cyfrowej lub rozwiązania umożliwiającego dostęp do niej bądź umożliwiającego jej pobranie konsumentowi lub dostarczeniu jej na wybrane przez niego w tym celu urządzenie fizyczne lub wirtualne.

Sprzedawca ma obowiązek zapewnić, że konsument zostanie powiadomiony o treści cyfrowej i otrzyma aktualizacje tej treści, w tym aktualizacje zabezpieczeń, które są niezbędne do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową.

Jeżeli umowa przewiduje ciągłe dostarczanie treści cyfrowych przez określony czas, zgodność świadczenia w odniesieniu do treści cyfrowych musi być zapewniona przez cały czas trwania umowy.

Jeżeli Konsument nie zainstaluje aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę w rozsądnym terminie, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie usługi, jeżeli wynika ono wyłącznie z niezastosowania odpowiedniej aktualizacji, pod warunkiem, że:

  • Sprzedawca poinformował Konsumenta o dostępności aktualizacji i konsekwencjach niezainstalowania jej przez Konsumenta; I
  • Niezainstalowanie aktualizacji przez Konsumenta lub nieprawidłowa instalacja aktualizacji przez Konsumenta nie wynika z braków w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.

Wadliwe wykonanie nie może zostać uznane za wadliwe, jeżeli konsument został w chwili zawarcia umowy wyraźnie poinformowany, że określona cecha treści cyfrowej odbiega od wymagań określonych w niniejszym dokumencie, a konsument odrębnie i wyraźnie zaakceptował tę różnicę w chwili zawarcia umowy.

Uważa się, że Sprzedawca wykonał świadczenie wadliwie, jeżeli wada usługi dostarczania treści cyfrowych wynika z jej niewłaściwej integracji ze środowiskiem cyfrowym konsumenta, pod warunkiem że:

  • integracja treści cyfrowych została przeprowadzona przez Sprzedawcę lub integracja została przeprowadzona na odpowiedzialność Sprzedawcy; Lub
  • treść cyfrowa musi zostać zintegrowana przez konsumenta, a niewłaściwa integracja została spowodowana brakami w instrukcji integracji dostarczonej przez Sprzedawcę.

Jeżeli umowa przewiduje ciągłe dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej przez określony czas, Sprzedawca odpowiada za wadę treści cyfrowych, jeżeli wada ujawniła się lub stała się wykrywalna w okresie oznaczonym w umowie.

Jeżeli umowa przewiduje pojedyncze świadczenie lub szereg pojedynczych świadczeń, domniemywa się, aż do chwili udowodnienia przeciwnego, że wada stwierdzona przez konsumenta w ciągu roku od dnia spełnienia świadczenia istniała już w chwili spełnienia świadczenia. Jednakże nie uważa się, że Sprzedawca wykonał umowę wadliwie, jeżeli udowodni, że środowisko cyfrowe konsumenta nie jest zgodne z wymaganiami technicznymi treści cyfrowych lub usługi cyfrowej i poinformuje o tym konsumenta w sposób wyraźny i zrozumiały przed zawarciem umowy.

Konsument zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą w celu umożliwienia Sprzedawcy - przy użyciu środków technicznie dostępnych i wymagających najmniejszej ingerencji ze strony Konsumenta - sprawdzenia, czy przyczyną błędu jest środowisko cyfrowe Konsumenta. Jeżeli Konsument nie wykona tego obowiązku współdziałania, pomimo że Sprzedawca wyraźnie i zrozumiale poinformował go o tym obowiązku przed zawarciem umowy, ciężar dowodu spoczywa na Konsumencie.

  • wada ujawniona w ciągu roku od wykonania istniała już w chwili wykonania lub
  • usługa, w której stwierdzono wadę ujawnioną w okresie obowiązywania umowy, nie była zgodna z umową w czasie trwania usługi na podstawie umowy.

Gwarancja

W jakich przypadkach możesz skorzystać z prawa do gwarancji?

W przypadku wadliwego wykonania umowy przez Sprzedawcę, możesz dochodzić od Sprzedawcy roszczeń z tytułu rękojmi zgodnie z Kodeksem cywilnym, a w przypadku umowy konsumenckiej zgodnie z Dekretem Rządowym 373/2021 (VI.30.). zgodnie z zasadami regulaminu.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z roszczeniem gwarancyjnym?

Możesz – według własnego wyboru – zgłosić następujące roszczenia gwarancyjne:

Możesz żądać naprawy lub wymiany, chyba że spełnienie wybranego przez Ciebie żądania jest niemożliwe albo wiązałoby się dla Sprzedawcy z niewspółmiernie dodatkowymi kosztami w porównaniu ze spełnieniem innego Twojego żądania. Jeżeli nie zażądałeś lub nie mogłeś zażądać naprawy lub wymiany, możesz zażądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia lub - w ostateczności - odstąpić od umowy.

Możesz zmienić wybraną gwarancję na inną, ale poniesiesz koszty tej zmiany, chyba że będzie ona uzasadniona lub Sprzedawca poda powód takiej zmiany.

W przypadku umowy konsumenckiej domniemywa się, dopóki nie zostanie udowodnione inaczej, że wada ujawniona w ciągu roku od daty dostarczenia towaru oraz towarów zawierających elementy cyfrowe istniała już w chwili dostarczenia towaru, chyba że domniemanie to jest niezgodne z charakterem towaru lub charakterem wady.

Jeżeli Towar używany okaże się wadliwy, a Kupujący, który jest Konsumentem, został o tym poinformowany w chwili zakupu, Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za wadę znaną.

Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub jeżeli wiązałyby się z niewspółmiernymi dodatkowymi kosztami dla Sprzedawcy, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym wartość Towarów w stanie wolnym od wad i wagę naruszenia umowy.

Konsument ma również prawo – w zależności od powagi naruszenia umowy – żądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli:

  • Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany albo dokonał ich, ale nie spełnił w całości lub w części poniższych warunków
    • Sprzedawca zobowiązany jest dokonać zwrotu wymienionego towaru na własny koszt.
    • jeżeli naprawa lub wymiana wymagają demontażu towarów, które zgodnie z ich charakterem i przeznaczeniem zostały oddane do użytku przed ujawnieniem się wady, obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje demontaż towarów niezgodnych z umową i instalację towarów wymienionych lub naprawionych albo poniesienie kosztów demontażu lub instalacji.
  • odmówił dostosowania towaru do umowy
  • doszło do powtarzającego się niewykonania umowy, pomimo prób Sprzedawcy doprowadzenia towaru do zgodności z umową
  • wada wykonania jest tak poważna, że ​​uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub natychmiastowe rozwiązanie umowy sprzedaży, lub
  • Sprzedawca nie zobowiązał się do doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub z okoliczności wynika, że ​​przedsiębiorca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym terminie lub bez znacznej szkody dla konsumenta.

Jeżeli Konsument chce odstąpić od umowy sprzedaży powołując się na wadliwe wykonanie, na Sprzedawcy ciąży ciężar udowodnienia, że ​​wada jest nieistotna.

Konsument ma prawo wstrzymać zapłatę pozostałej części ceny zakupu, w całości lub w części, w zależności od stopnia naruszenia umowy, dopóki Sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków w zakresie zgodności wykonania umowy i wadliwego wykonania.

Ogólna zasada jest taka, że:

  • Sprzedawca zobowiązany jest dokonać zwrotu wymienionego towaru na własny koszt.
  • jeżeli naprawa lub wymiana wymagają demontażu towarów, które zgodnie z ich charakterem i przeznaczeniem zostały oddane do użytku przed ujawnieniem się wady, obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje demontaż towarów niezgodnych z umową i instalację towarów wymienionych lub naprawionych albo poniesienie kosztów demontażu lub instalacji.

Bieg rozsądnego terminu naprawy lub wymiany towaru rozpoczyna się od momentu powiadomienia przedsiębiorcy przez Konsumenta o wadzie.

Konsument ma obowiązek udostępnić towar przedsiębiorcy w celu dokonania naprawy lub wymiany.

Obniżenie wynagrodzenia jest proporcjonalne, jeżeli jego wysokość odpowiada różnicy między wartością należną Konsumentowi w przypadku wykonania umowy a wartością rzeczy rzeczywiście otrzymanej przez Konsumenta.

Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży z tytułu rękojmi może zostać wykonane poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Jeżeli wadliwe wykonanie dotyczy tylko określonej części towarów dostarczonych na podstawie umowy sprzedaży i w odniesieniu do nich zostały spełnione przesłanki wykonania prawa odstąpienia od umowy, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży tylko w odniesieniu do towarów wadliwych, ale może odstąpić od niej również w odniesieniu do innych towarów nabytych razem z nim, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od Konsumenta, że ​​zatrzyma wyłącznie towary zgodne z umową.

Jeżeli Konsument odstąpi od umowy sprzedaży w całości lub w części dotyczącej towarów dostarczonych na podstawie umowy sprzedaży,

  • Konsument musi odesłać wadliwy towar Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy i
  • Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie zwrócić Konsumentowi zapłaconą za dany towar cenę sprzedaży, niezwłocznie po otrzymaniu towaru lub dowodu jego odesłania.

W jakim terminie można zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji?

Jesteś zobowiązany zgłosić błąd natychmiast po jego wykryciu. Wadę zgłoszoną w terminie dwóch miesięcy od jej wykrycia uważa się za wadę zgłoszoną bezzwłocznie. Chcielibyśmy jednak zwrócić Państwa uwagę, że nie mogą Państwo dochodzić swoich praw z tytułu gwarancji po upływie dwuletniego okresu przedawnienia od daty wykonania umowy.

Część czasu trwania naprawy, w trakcie której Kupujący nie może używać Towaru zgodnie z przeznaczeniem, nie jest wliczana do terminu przedawnienia.

Okres przedawnienia roszczeń z tytułu rękojmi za wady w odniesieniu do części Towaru objętej wymianą lub naprawą zaczyna biec od nowa. Zasada ta ma zastosowanie również w przypadku, gdy w wyniku korekty pojawi się nowy błąd.

Jeżeli przedmiotem umowy między konsumentem a przedsiębiorcą jest rzecz używana, strony mogą ustalić krótszy termin przedawnienia; również w tym przypadku nie można skutecznie zastrzec terminu przedawnienia krótszego niż rok.

Przeciwko komu możesz zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji?

Możesz zgłosić roszczenie gwarancyjne wobec Sprzedawcy.

Jakie inne warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z praw gwarancyjnych?

W ciągu roku od daty dostawy nie ma innego warunku dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji niż powiadomienie o wadzie, jeżeli udowodnisz, że Towary zostały dostarczone przez Sprzedawcę. Jednakże po upływie roku od daty wykonania umowy będziesz zobowiązany udowodnić, że zidentyfikowana przez Ciebie wada istniała już w momencie wykonania umowy.

Gwarancja na produkt

W jakich przypadkach możesz skorzystać z praw gwarancyjnych dotyczących produktu?

W przypadku wystąpienia wady rzeczy ruchomej (Towaru), możesz - według swojego wyboru - dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi lub roszczeń z tytułu rękojmi za wady produktu zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z roszczeniem gwarancyjnym dotyczącym produktu?

W ramach roszczenia gwarancyjnego dotyczącego produktu możesz żądać naprawy lub wymiany wadliwego Towaru.

W jakich przypadkach Produkt uważa się za wadliwy?

Towar jest wadliwy, jeżeli nie odpowiada wymaganiom jakościowym obowiązującym w chwili jego wydania lub nie posiada właściwości określonych w opisie dostarczonym przez producenta.

W jakim terminie można zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji na produkt?

Roszczenia z tytułu gwarancji na produkt można składać w ciągu dwóch lat od daty wprowadzenia Towarów do obrotu przez producenta. Po upływie tego terminu utracisz to prawo.

Do kogo można zgłosić roszczenie gwarancyjne w związku z produktem?

Prawa wynikające z gwarancji na produkt możesz wykonywać u producenta lub dystrybutora produktu (zwanych dalej łącznie: producentem).

Jaka jest zasada dowodowa przy zgłaszaniu roszczenia z tytułu gwarancji na produkt?

W przypadku roszczenia z tytułu gwarancji na produkt należy udowodnić, że wada produktu istniała w momencie wprowadzenia go na rynek przez producenta.

W jakich przypadkach producent jest zwolniony z obowiązku gwarancji na produkt?

Producent jest zwolniony z obowiązku gwarancji na produkt, jeżeli udowodni, że:

  • Towary nie zostały wytworzone ani wprowadzone do obrotu w ramach działalności gospodarczej lub
  • wada nie była wykrywalna w momencie wprowadzenia do obrotu zgodnie ze stanem nauki i techniki, lub
  • wada Towaru wynika z zastosowania prawa lub bezwzględnie obowiązującego przepisu urzędowego.

Aby uzyskać zwolnienie, producent musi udowodnić tylko jeden powód.

Należy pamiętać, że z powodu tej samej wady możesz jednocześnie złożyć roszczenie gwarancyjne wobec firmy i roszczenie gwarancyjne wobec producenta dotyczące produktu. Jeżeli roszczenie z tytułu gwarancji na produkt zostanie skutecznie dochodzone, możesz dochodzić roszczenia z tytułu gwarancji na akcesoria wyłącznie w odniesieniu do wymienionego produktu lub części produktu, której dotyczyła naprawa, od producenta.

Gwarancja

W jakich przypadkach możesz skorzystać z praw gwarancyjnych?

151/2003 w sprawie obowiązkowej gwarancji na niektóre dobra konsumpcyjne trwałego użytku. (IX. 22.) Rząd. Na podstawie Rozporządzenia Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji zgodnie z Rozporządzeniem 10/2024 w sprawie określenia zakresu dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku podlegających obowiązkowej gwarancji. (VI.28.) W przypadku sprzedaży nowych dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku (np. artykułów technicznych, narzędzi, maszyn) wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów, a także ich akcesoriów i komponentów w zakresie w nim określonym (zwanych dalej - w niniejszym punkcie - łącznie dobrami konsumpcyjnymi).

Prawa wynikające z gwarancji można egzekwować na podstawie certyfikatu gwarancyjnego lub, jak szczegółowo opisano w niniejszym rozdziale, na podstawie pokwitowania potwierdzającego zapłatę wynagrodzenia. Sprzedawca nie jest zobowiązany do wydania karty gwarancyjnej ani udostępnienia jej konsumentowi, jeżeli cena sprzedaży towaru konsumenckiego nie przekracza 50.000 HUF. W takim przypadku uprawnienia wynikające z gwarancji można egzekwować na podstawie paragonu potwierdzającego zapłatę wynagrodzenia.

W przypadku nieotrzymania przez konsumenta karty gwarancyjnej, zawarcie umowy uważa się za udowodnione, jeżeli konsument przedstawi dokument potwierdzający zapłatę świadczenia – fakturę lub paragon wystawione na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług. W takim przypadku praw wynikających z gwarancji można dochodzić na podstawie dowodu zapłaty należności.

Zwrot przez Konsumenta otwartego opakowania towaru konsumpcyjnego nie może być warunkiem wykonania uprawnień z tytułu gwarancji.

Sprzedawca może ponadto dobrowolnie przyjąć gwarancję. W takim przypadku musi dostarczyć Kupującemu będącemu Konsumentem oświadczenie o gwarancji.

Oświadczenie gwarancyjne powinno zostać udostępnione Konsumentowi na nośniku trwałym, nie później niż w chwili dostarczenia towaru.

Oświadczenie gwarancyjne musi zawierać:

  • wyraźne oświadczenie, że w przypadku wadliwego wykonania towaru Konsumentowi przysługują bezpłatne uprawnienia z tytułu rękojmi, a uprawnienia te nie są naruszane przez gwarancję
  • imię i nazwisko oraz adres osoby odpowiedzialnej za gwarancję
  • procedura, którą Konsument powinien wykonać w celu wyegzekwowania gwarancji
  • oznaczenie towaru, którego dotyczy gwarancja oraz
  • warunki gwarancji,
  • cena zakupu Towarów.

Jakie prawa przysługują Ci w przypadku obowiązkowego rękojmi i w jakim terminie?

Prawa gwarancyjne

Kupujący może żądać naprawy lub wymiany rzeczy zgodnie z uprawnieniami z tytułu rękojmi, może żądać obniżenia ceny w przypadkach przewidzianych prawem, a także może ostatecznie od umowy odstąpić, jeżeli zobowiązany nie zobowiązał się do naprawy lub wymiany rzeczy, nie może wykonać tego obowiązku w odpowiednim terminie, zachowując przy tym interesy uprawnionego albo jeżeli interes uprawnionego w naprawie lub wymianie rzeczy ustał.

Kupujący może, według swego wyboru, zgłosić swoje roszczenie z tytułu gwarancji bezpośrednio w siedzibie Sprzedawcy, w dowolnej jego placówce, oddziale lub w serwisie wskazanym przez Sprzedawcę w karcie gwarancyjnej.

Termin walidacji

Roszczenia z tytułu gwarancji można dochodzić w okresie gwarancji, okres gwarancji jest zgodny z ustawą nr 151/2003. (IX. 22.) Rząd. zgodnie z rozporządzeniem:

    1. dwa lata za cenę sprzedaży 10 000 HUF, lecz nieprzekraczającą 250 000 HUF,
    2. Trzy lata dla cen sprzedaży powyżej 250 000 HUF.

Niedotrzymanie tych terminów skutkuje utratą uprawnień, jednakże w przypadku naprawy towaru konsumpcyjnego okres gwarancji ulega przedłużeniu od daty przekazania towaru do naprawy o czas, w którym Kupujący z powodu wady nie mógł używać towaru konsumpcyjnego zgodnie z przeznaczeniem.

Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą dostarczenia produktu konsumpcyjnego Kupującemu lub, jeżeli montaż przeprowadza Sprzedawca lub jego przedstawiciel, od daty montażu.

Jeżeli Klient uruchomi produkt konsumencki po upływie sześciu miesięcy od daty jego dostarczenia, początkiem okresu gwarancji jest data dostarczenia produktu konsumenckiego.

Zasady rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych

Dokonując korekty Sprzedawca zobowiązany jest dołożyć starań, aby dokonać korekty w terminie 15 dni. Termin wykonania naprawy rozpoczyna się od momentu otrzymania towaru konsumenckiego.

Jeżeli czas trwania naprawy lub wymiany przekroczy piętnaście dni, Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Kupującego o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany.

Jeżeli podczas pierwszej naprawy towaru konsumpcyjnego w okresie gwarancji Sprzedawca stwierdzi, że naprawa towaru konsumpcyjnego jest niemożliwa, Sprzedawca zobowiązany jest wymienić towar konsumpcyjny w terminie ośmiu dni, chyba że Kupujący wskaże inaczej. Jeżeli wymiana towaru konsumpcyjnego nie jest możliwa, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi w terminie 8 dni cenę zakupu wskazaną na karcie gwarancyjnej, a w przypadku jej braku na przedstawionym przez konsumenta dokumencie potwierdzającym zapłatę za towar konsumpcyjny - fakturze lub paragonie wystawionym na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.

Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na przekazywanie informacji drogą elektroniczną lub w inny sposób umożliwiający potwierdzenie ich otrzymania przez Klienta.

Jeżeli Sprzedawca nie będzie w stanie naprawić towaru konsumpcyjnego w terminie 30 dni:

  • jeżeli Kupujący wyraził na to zgodę, naprawa może zostać wykonana dla niego w terminie późniejszym, lub
  • jeżeli Kupujący nie wyraził zgody na późniejsze wykonanie naprawy lub nie złożył oświadczenia w tym zakresie, towar konsumpcyjny należy wymienić w ciągu ośmiu dni po bezskutecznym upływie trzydziestodniowego terminu, albo
  • Jeżeli Kupujący nie wyrazi zgody na późniejsze wykonanie naprawy lub nie złoży oświadczenia w tym zakresie, a nie ma możliwości wymiany towaru konsumpcyjnego, Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi cenę zakupu wskazaną na karcie gwarancyjnej, a w przypadku jej braku na przedstawionym przez konsumenta dokumencie potwierdzającym zapłatę za towar konsumpcyjny - fakturze lub paragonie wystawionym na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług - w terminie ośmiu dni od bezskutecznego upływu trzydziestodniowego terminu naprawy.

Jeżeli towar konsumpcyjny okaże się wadliwy po raz czwarty - chyba że konsument zastrzegł inaczej - Sprzedawca jest zobowiązany wymienić towar konsumpcyjny w terminie ośmiu dni. Jeżeli wymiana towaru konsumpcyjnego nie jest możliwa, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi w terminie ośmiu dni cenę zakupu wskazaną na karcie gwarancyjnej, a w przypadku jej braku na dokumencie potwierdzającym zapłatę za towar konsumpcyjny - fakturze lub paragonie wystawionym na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.

Towary konsumpcyjne ze stałymi połączeniami, podlegające obowiązkowej gwarancji lub ważące więcej niż 10 kg lub niemogące być przewożone jako bagaż podręczny w środkach transportu publicznego - z wyjątkiem pojazdów - muszą zostać naprawione w miejscu eksploatacji. Jeżeli naprawa nie może zostać wykonana w miejscu eksploatacji, demontażem i montażem, a także transportem do i z miejsca eksploatacji zajmie się firma, a w przypadku zgłoszenia naprawy bezpośrednio do serwisu – serwis.

Wyłączenia gwarancji

Przepisy zawarte w rozdziale „Zasady rozpatrywania roszczeń z tytułu gwarancji” nie mają zastosowania do rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych, quadów, motocykli, motorowerów, samochodów osobowych, kamperów, przyczep kempingowych, przyczep kempingowych z przyczepami, przyczep i skuterów wodnych z napędem silnikowym.

Jednakże w przypadku tych Towarów Sprzedawca zobowiązany jest dołożyć starań, aby zrealizować żądanie naprawy w terminie 15 dni.

Jeżeli czas trwania naprawy lub wymiany przekroczy piętnaście dni, Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Kupującego o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany.

Jaki jest związek gwarancji z innymi prawami gwarancyjnymi?

Gwarancja obowiązuje dodatkowo do praw gwarancyjnych (gwarancje na produkty i akcesoria). Podstawowa różnica między ogólnymi prawami gwarancyjnymi a gwarancjami polega na tym, że w przypadku gwarancji ciężar dowodu jest korzystniejszy dla konsumenta.

Dobrowolne zobowiązanie Sprzedawcy do rękojmi w okresie obowiązkowej rękojmi nie może zawierać postanowień bardziej niekorzystnych dla konsumenta niż uprawnienia gwarantowane na podstawie przepisów o obowiązkowej rękojmi. Jednakże po upływie tego terminu warunki dobrowolnej gwarancji mogą być dowolnie ustalane, lecz nawet w tym przypadku gwarancja nie może naruszać uprawnień konsumenta wynikających z przepisów prawa, w tym tych opartych na rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Prośba o wymianę w ciągu trzech dni roboczych

Termin składania wniosków o wymianę towaru w ciągu trzech dni roboczych obowiązuje również w przypadku sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego. Żądanie wymiany towaru w ciągu trzech dni roboczych może zostać zrealizowane w przypadku nowych dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku, zgodnie z którym, jeśli ktoś zgłosi żądanie wymiany w ciągu 3 dni roboczych, sprzedawca musi zinterpretować to jako fakt, że Towary były już wadliwe w momencie sprzedaży i musi wymienić Towary bez podejmowania dalszych działań.

Kiedy Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku gwarancji?

Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku rękojmi tylko wtedy, gdy udowodni, że przyczyna wady powstała po wykonaniu umowy.

Należy pamiętać, że możesz zgłosić roszczenie gwarancyjne z tytułu tej samej wady, jak i roszczenie gwarancyjne dotyczące produktu, i to jednocześnie i równolegle. Jeśli jednak już raz złożysz reklamację z tytułu wadliwego wykonania z powodu danej wady (na przykład firma wymieniła produkt), nie możesz już dochodzić tego w oparciu o inną podstawę prawną w odniesieniu do tej samej wady.

Informacje o gwarancjach na produkty i rękojmiach materiałowych dotyczących gwarancji zgodności towarów dla Kupujących niebędących konsumentami

Ogólne zasady dotyczące praw gwarancyjnych

Kupujący niebędący konsumentem może – według swojego wyboru – skorzystać z następujących uprawnień z tytułu rękojmi:

Możesz żądać naprawy lub wymiany, chyba że spełnienie wybranego przez Ciebie żądania jest niemożliwe albo wiązałoby się dla Sprzedawcy z niewspółmiernie dodatkowymi kosztami w porównaniu ze spełnieniem innego Twojego żądania. Jeżeli naprawa lub wymiana nie były żądane lub nie mogły być żądane, Kupujący może żądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia lub może dokonać usunięcia wady na koszt Sprzedawcy lub zlecić jej naprawę innej osobie, a w ostateczności może odstąpić od umowy.

Możesz zmienić wybraną gwarancję na inną, ale poniesiesz koszty tej zmiany, chyba że będzie ona uzasadniona lub Sprzedawca poda powód takiej zmiany.

W przypadku Towarów Używanych uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji różnią się zasadniczo od zasad ogólnych. W przypadku towarów używanych również możemy mówić o wadliwym wykonaniu, należy jednak wziąć pod uwagę okoliczności, w których Kupujący mógł spodziewać się wystąpienia określonych wad. Z uwagi na starzenie się produktu, niektóre wady pojawiają się częściej, co sprawia, że ​​nie można zakładać, że używany Produkt będzie miał taką samą jakość jak nowo zakupiony. Na tej podstawie Kupujący może dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi wyłącznie w odniesieniu do wad, które występują dodatkowo oprócz wad wynikających z użytkowania i powstały niezależnie od niego. Jeżeli Towar używany okaże się wadliwy, a Kupujący, który jest Konsumentem, został o tym poinformowany w chwili zakupu, Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za wadę znaną.

W przypadku Kupującego niebędącego konsumentem okres gwarancji wynosi 1 rok i rozpoczyna bieg od dnia spełnienia świadczenia (przeniesienia prawa własności).

Gwarancja i rękojmia produktu

Gwarancja na produkt i obowiązkowa rękojmia dotyczą wyłącznie kupujących, którzy są konsumentami.

Jeżeli Sprzedawca dobrowolnie udziela gwarancji na dany Produkt, zostanie to odrębnie wskazane przy zakupie Produktu.

Jeżeli producent udziela gwarancji producenta na Towary, która obowiązuje również klientów niebędących konsumentami, można ją egzekwować bezpośrednio u producenta.